سگ

بهترین غذای سگ خانگی چیست؟

سگ‌های خانگی نیاز به تغذیه سالم و مناسب با فعالیت روزانه شان دارند. زمانی که یک توله سگ خریداری می‌کنید، باید بهترین غذای سگ خانگی را برای او آماده کنید.

سگ های خانگی را میتوان با غذای خشک، غذای کنسروی ، ترکیبی از غذای خشک و کنسروی و یا غذای خانگی تغذیه کرد. اینکه شما کدام جیره غذایی رو برای سگتون انتخاب کنید، به نیازهای تغذیه ای سگ و بودجه مالی شما بستگی داره.

خوشبختانه با وجود پت شاپ ها در اکثر شهرها، امکان خرید بهترین برندهای غذای سگ خانگی برای صاحبان سگ آسان شده و با توجه به تنوع قیمت ها، میتوانید بر اساس نیاز بدن سگ و بودجه خودتان از برندهای مختلف غذای حیوانات خانگی استفاده کنید.

 

تولید غذای خشک سگ خانگی

قبل از تولید غذاهای مخصوص برای سگ‌ها در ایران، صاحبان سگ مجبور بودند با خرید غذای خارجی سگ، متحمل هزینه‌های زیادی در طول سال بشوند.

اما برندهای فعال در حوزه تولید غذای سگ و گربه خانگی، با تولید محصولات باکیفیت، گامی موثر به سمت خودکفایی در زمینه تولید غذای سگ برداشته‌اند. این غذاها در بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ و با قیمتی مناسب تر نسبت به برندهای غذای حیوانات خانگی خارجی در بسیاری از پت شاپ های کشور عرضه می‌شوند.

فواید غذای خشک برای سگ خانگی چیست؟

غذای خشک به خاطر رطوبت کمی که داره نگهداری راحتی داره و می توان مدت طولانی بدون نیاز به یخچال نگهداری شود. همچنین غذای خشک قیمت مناسب تری نسبت به کنسرو داره و در طولانی مدت باعث کاهش هزینه های نگهداری از سگ میشه.

 

فرمولاسیون غذای خشک سگ کامل است و تمام نیاز سگ به پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کند. در واقع، سگی که غذای خشک می خوره به ندرت (مگر به توصیه دامپزشک) نیاز به مکمل های غذایی دیگه داره.

 

همچنین جویدن غذای خشک از تشکیل جرم دندان جلوگیری می کنه و یجورایی کار مسواک زدن رو انجام میده. غذای خشک رو به راحتی می تونید در سفر همراه خودتون ببرید و به سگتون غذا بدید.

مواقعی که خونه نیستید، غذای خشک می تونه ساعت ها در ظرف غذای سگ باقی بمونه و خراب نشه.

نکات مهم در انتخاب غذای خشک سگ های خانگی

سگ‌ها در طول زندگی با هر سنی، نیاز به یک نوع غذای خاص دارند. همچنین رژیم غذایی نژادهای مختلف سگ باهم فرق دارد و هر کدام باید غذای مخصوص به خود را مصرف کنند که جلوتر به آن اشاره کرده ایم.

نقطه مشترک بین غذای تمام نژادها، کیفیت غذا است که باید در تمام نژادها رعایت شود.

اگر به دنبال بهترین غذای سگ خانگی هستید باید به غذایی تهیه کنید که حاوی پروتئین، فیبر، چربی، فسفر، پتاسیم، آهن و انواع ویتامین مورد نیاز سگ باشد.

نکته قابل توجه در انتخاب بهترین غذای سگ های خانگی، تمایل حیوان به طعم آن غذا است که بهتر است ابتدا با خرید مقدار کم، از تمایل سگتان به آن غذا مطمین شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *